بازگشت به صفحه اصلی
بازگشت به صفحه اصلی
لینک دونی
نرم افزارهای رایگان
 Quick Media Converter 3.6.0 : برنامه ایی رایگان و البته با حجمی در حدود 25 مگ برای تبدیل فرمت های مختلف صوتی و تصویری به همدیگر! (جدید)

 Windows 7 Replacement 1 : با کمک این ابزار سه و خورده ایی مگی و رایگان می توانید با ویندوز ایکس پی تان سری به دنیای ویندوز جدید مایکروسافت (ویندوز 7) بزنید! (البته شما باید Vista ransformation Pack v6 or v8 را بر روی سیستم خود نصب کرده باشید) (جدید)

 Barcode Maker 2.6 : یک برنامه رایگان و کم حجم برای ساختن بارکد. (جدید)

 PlaniFeines 01 : یک برنامه رایگان برای سر و سامان دادن به کارهای شما. توضیحات بیشتر را در صفحه انگلیسی مربوط به این برنامه مطالعه کنید. (جدید)

 R-Linux Free Recovery 3.0 : یک برنامه رایگان برای فایل ریکاوری (بازگرداندن فایل‌های پاک شده) در سیستم فایل Ext2FS/Ext3FS در سیستم عامل لینوکس و یونیکس. (جدید)

 DeskClock Analog : یک ساعت آنالوگ حدودا نیم مگی برای کامپیوتر شما.

 PhonerLite 1.52 : یک برنامه رایگان و حدودا 3 مگی برای استفاده در تلفن اینترنتی (VoIP). اطلاعات دقیق تر و کامل تر را در صفحه انگلیسی مربوط به این برنامه مطالعه کنید.

 pcBaseline 1.0.3 : توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است. در صورت تمایل به صفحه انگلیسی مربوط به برنامه مراجعه کنید.

 Free DVD Burner 3.0 : یک برنامه رایگان و حدودا دو مگابایتی برای رایت کردن انواع فایل‌ها بر روی CD یا DVD.

 Free DVD ISO Maker 1.2 : یک برنامه رایگان و 1.64 مگابایتی برای تبدیل یک DVD به یک فایل ایمیج (یک فایل ISO).

سه شنبه، ۲۱ آبانماه ۱۳۸۷
ای راهب کلیسا، کمتر بزن به ناقوس!
ای راهب کلیسا، کمتر بزن به ناقوس
خاموش کن صدا را، نقاره می زند طوس

***

آیا مسیح ایران، کم داده مرده را جان؟
بردار جان خود را، با ما بیا به پابوس
آرشیو روزنوشت
دوشنبه، ۲۴ تیرماه ۱۳۸۷

همانطور که می‌دانید چای در سراسر جهان به سه شکل چای سیاه (Black Tea)، چای سبز (Green Tea) و چای سفید (White Tea) عرضه می‌شود. متداول ترین آن چای سیاه است که در ایران زیاد مصرف می‌شود. حقایق زیر در مورد چای سیاه است.

- مشخص شده است که از نظر میزان تاثیر آنتی اکسیدان (خاصیت ضد سرطان) دو فنجان چای با 20 لیوان آب سیب یا 4 لیوان آب پرتقال برابری می‌کند.

- عصاره چای حاوی کلروفرم٬ کافئین و غیره بوده که باعث کاهش شانس بوجود آمدن تومور می‌شود.

- رنگدانه‌های چای همچنین بیماری‌های عروقی را کاهش می‌دهند. بیش از اینها٬ پلی فنل موجود در چای باعث قوی‌تر شدن دیواره های عروق و همچنین تنظیم قدرت انتقال دهنده‌گی عروق می‌شود.

- نکته‌ای جالب در مورد چای، وجود فلوراید در آن است که باعث محافظت از دندان‌ها می‌شود.

- مصرف چای برای سلامتی قلب مفید است.

- نتایج اخیرا منتشر شده آزمایشات پزشکی نشان می‌دهد مصرف روزانه پنج بار چای باعث کاهش کلسترل LDL (کلسترل بد) به میزان 11.1 درصد می شود و کلسترول کلی (TC) تا 6.5 درصد کاهش پیدا می‌کند.

چای سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.

این آزمایش توسط کالج سلامت عمومی دانشگاه آریزونا و مرکز سرطان آریزونا انجام گرفت. محققین اثر مصرف چهار خوراک 18 اونسی در روز از چای سبز بدون کافئین٬ چای سیاه بدون کافئین٬ یا آب را برای مدت چهار ماه، روی 143 سیگاری قهار آزمایش کردند. نتیجه مطالعات نشان داد میزان 8-OHdG که نشان دهنده خسارت به DNA است٬ به میزان تکان دهنده 31 درصد کاهش پیدا کرد. البته برای دو گروه دیگر نتیجه این نبود.
اکسیده شدن DNA در کنار بیماریهای قلبی عروقی از جمله عوامل ایجاد سرطان است. پلی فنل های چای نه تنها آنتی اکسیدان های قوی هستند، بلکه همچنین بارورکننده فاز 2 آنزیم های سم زدا که نتیجه اش از بین بردن بیش از پیش آسیب های وارده به DAN که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان است، می‌شود.

مسول این آزمایش: ایمان حکیم دکتر و پروفسور مرکز مطالعات سرطان در آریزونا و مدیر گروه دانشگاه سلامت عمومی در دانشگاه آریزونا. بیماران مورد مطالعه مخصوصا سیگاری انتخاب شده بودند تا برسی فاکتورهای سرطان زا در آنها راحت‌تر باشد.

محققین همچنین معتقدند که فرآیند جداسازی کافئین از چای٬ بیشتر چای سیاه را تحت تاثیر قرار میدهد تا چای سبز را. به همین خاطر اکثر مواد موثره چای سیاه در این آزمایش در فرآیند خارج سازی کافئین از دست رفته است.

چای بصیر

تهیه شده توسط: حسین به نشاط

تعداد بازدید (1152 مرتبه) . لینک ثابت
- نظرات پس از تایید، منتشر خواهند شد.
- فقط نظرات مرتبط با موضوع، منتشر می‌شوند.
- در صورت تمایل شما هم نظر بدهید:
نام:
ایمیل:
وبلاگ:
ذخيره اطلاعات؟
 
 


 
58717f2b9c2266ac486091ff9d0f140e